Vzhled a konstrukce vozu vychází z koncepce podoby nových železničních vozů vyráběných pro ČSD v 50. letech řady Cai (později změněna na řadu Bai). Záměrem bylo odvodit od stanovené koncepce služební a poštovní vozy, avšak nakonec byl ve vagónce Tatra Smíchov postaven jen služební vůz zařazený do zkušebního provozu pod označením Da 6-5100. Navíc v té době došlo k rozhodnutí, že sériovou výrobu převezme vagónka v německém Budyšíně. Číselné označení vozu bylo v roce 1957 změněno na 7110. Vůz byl vybaven třemi dvoudílnými posuvnými dveřmi v obou bočnicích a ve služebním oddíle měl vlakvedoucí okno s vyhlídkou. Nástupní dveře byly jen na jednom konci vozu, avšak čelní průchozí dveře byly na obou koncích vozu. Na nástupní prostor navazoval služební oddíl pro vlakvedoucího a dále následoval postranní průchod kolem dvou uzavíratelných celních oddílů, vůz byl tedy předurčen pro mezinárodní provoz. Za celními oddíly se nacházel 11 m dlouhý zavazadlový oddíl. (Zdroj: www.alanbutschek.cz)

Náš vůz Da, inventárního čísla  80 54 2900 039-3, byl vyroben v roce 1960 v podniku VEB Wagonbau Bautzen (NDR / Německo). Historie vozu nám není známá. Vůz jsme odkoupili v roce 2020 od společnosti Traťová strojní společnost, z jejich pobočky v Lovosicích. Hlavní důvod odkupu je vybudování stálé expozice našeho spolku v tomto voze. Vzhledem k tomu, že vůz je služební velkoprostorový a nemá tedy uvnitř žádné kupé či oddělené oddíly příčkami, je pro tento záměr ideálním vozem. 

Na podzim roku 2022 jsme nechali vůz opískovat a natřeli ho základovou barvou. Nyní čekáme na teplejší počasí, abychom vůz nalakovali do jeho konečné zelené podoby s historickými popisky. Dále věříme, že se nám v něm podaří jž před letošními prázdninami vybudovat výše zmíněnou stálou expozici věnovanou především zrušeným tratím na území ČR a historii prodeje lepenkových jízdenek.    

Hlavní technické údaje (zdroj: www.parostroj.net):

Váha prázdného vozu: 34 400 kg
Délka vozu přes nárazníky: 23 236 mm
Délka skříně:  22 000  mm
Šířka skříně: 3 110 mm
Výška střechy od temene kolejnice: 3 858 mm
Vzdálenost otočných čepů: 15 800 mm
Rozvor podvozku: 2 400 mm
Průměr styčné kružnice kola: 940 mm
Nejvyšší dovolená rychlost vozu: 120km/h
Brzdící váha: 33 t
Ložná váha: 12 000 kg

Podvozek a pojezd:

Typ: se jhy (pensylvánský)
Konstrukční provedení: svařovaný
Vzor dvojkolí: N54V
Vzor ložisek: 49V

Spodek

Podélníky: dva úhelníky 80x80x8
Táhlové ústrojí: neprůběžné
Narážecí ústrojí: trubkové, prst.pružina 16 Mp
Brzda: DAKO, špalíková, 14″, část. vozů Knorr
Osvětlovací zařízení: žárovkové
Vytápěcí zařízení: parní, elektrické odporové