Naše předvěst pochází ze stanice Nučice. Získali jsme ji i se svítilnovým výtahem v roce 2015 při rekonstrukci této stanice a jejího zapojení do dálkového ovládání celé tratě Praha-Smíchov – Beroun.
Za převoz předvěsti z Berouna do Slaného děkujeme firmě RK autoslužby s.r.o. Slaný- Kvíc
Popis mechanické předvěsti z www.zeleznicnemuzeum.sk:
Předvěst mechanická s kruhovým terčem (r. v. cca 1958, výrobce pravděpodobně Výroba sdělovacích a zabezpečovacích zařízení Praha, závod 2 Brno-Královo Pole) je představitelem standardního typu předvěsti ČSD. Konstrukce vychází z původní Siemensovy soustavy, pocházející z konce 19. stol. Nejvýznamnější změnou je náhrada původního nýtovaného obdélníkového terče celistvým plechovým kruhovým terčem s dominantním žlutým kruhem, orámovaným černým a bílým mezikružím. Polohami terče se dávají návěsti „Volno“ a „Výstraha“. U návěsti „Volno“ je terč ve vodorovné poloze, u návěsti „Pomalu“ („Výstraha“) je ve svislé poloze kolmo na osu koleje. V noci se dávají světelné návěsti: pojem „Volno“ je vyjádřen zelenou barvou, pojem „Výstraha“ zase žlutou. V souladu s původní konstrukcí Siemens je pohyb terče předzvěsti odvozen od drátových lan, spojených s vybavovadlem. To tvoří pákový mechanismus s jedním válcovým a jedním kotoučovým závažím. Účelem pákového mechanismu je jednak fixovat terč ve stanovené poloze i v případě nedokonalého nastavení drátovodních táhel, jednak zajistit přestavení předzvěsti do polohy „Výstraha“ v případě jejich přetržení. Z pákového mechanismu vybavovadla se přes dvě táhla přenáší pohyb na samotný terč. Poloha terče je mechanicky spojena s pohybem barevných filtrů, zasouvaných před návěstní lucernu pro dávání nočních návěstí. Tato lucerna je umístěna na přední straně stožáru návěstidla předvěsti pod návěstním terčem v tzv. lampovém výtahu, umožňujícím zvedání a spouštění návěstní lucerny pro jeho údržbu a doplňování svítidla. Ve vzdálenosti 1,5 m před předzvěstí je umístěno upozorňovadlo tvořené plechovou 1 m širokou deskou o výšce 1,5 m.